NRK TV på nett

Vi i NRK jobber kontinuerlig med å forbedre våre tjenester, og en viktig del av dette er å ha dialog med våre brukere. Dette forumet er for deg som har tilbakemeldinger, tanker og ideer om hvordan vi kan forbedre NRK TV på nett, mobil, nettbrett, Smart TV og Apple TV.

1. Jeg savner ennå distriktsnyheter direkte.

Enten egendefinert bosted eller ip-resolvet lokasjon kunne gitt mer aktuelle distriktsnyheter enn "Oslo-nytt".

20 votes
    Sign in
    (thinking…)
    Sign in with: Facebook Google
    Signed in as (Sign out)

We’ll send you updates on this idea

4 comments  ·  Direkte  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  2. Se nettTV offline

Det hadde vært kjekt om en kunne fortsette å se i en slags offline-modus, litt som på musikkstrømmetjenester.
    Skjønner at episoder og filmer må forsvinne når dere ikke har rettigheter til å vise dem lenger, men det hadde vært veldig kult om en kunne legge til programmer/episoder eller serier i en offlineliste, så en kunne se på om en skulle være uten nett.

17 votes
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

9 comments  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  3. Distriktsending i apple tv app

Hei! Har kuttet ut annen tv så har kun nrk på apple tv. Når jeg skal se distriktsnyheter på nrk1 så er det kun østlandssendingen som vises. Hvordan kan jeg som vil se midtnytt bytte så midtnytt er sendingen min i direktesendingen i app?

14 votes
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

15 comments  ·  Direkte  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Vi har dessverre ikke teknisk kapasitet slik det er nå til å sende alle direktesendinger direkte.

Alle våre distriktssendinger blir tilgjengelig i opptak etter sending og kan enkelt sees i NRK TV. Vi vet at det kan ta noe lengre tid enn ønskelig før de blir tilgjengelig, og vi jobber med å korte ned denne tiden.

Vi er klar over at dette ikke er en optimal løsning for seerene, og jeg håper at vi vil kunne gjøre denne opplevelsen bedre i løpet av 2018.

4. NRK TV støtte for Apple TV-app

Hei,

Takk for flotte tjenester!

Jeg savner støtte for Apples TV-app. Både for NRK og NRK SUPER. Har dere planlagt støtte for dette?

13 votes
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

9 comments  ·  Annet  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  5. Radioapp for Apple TV.

Nå er det ikke mulig å høre på radio på Apple TV4/anlegget som er koblet til uten å streame dette fra telefonen eller laste ned tredjepartsapp. Jeg ønsker meg en offisiell NRK radio app med de funksjoner som er i appen for iOS. Alternativt, kanskje en samlet NRK app hvor man kan både se TV og høre radio?

11 votes
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

2 comments  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  6. "Fortsett å se" viser ferdig episoder

Programmer blir værende på "fortsett å se" noen ganger når det er mindre enn et minutt igjen, og bare rulletekst. Det skulle heller vært markert som "sett"

9 votes
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

3 comments  ·  Mitt innhold  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  7. Varsel om snart utgåtte programmet

Ønsker det mulig å få påminnelse om at favorittprogrammer er i ferd med å
    "Gå ut på dato", eks. som push-melding til app på mobil. Vi bør kunne sette en slik innstilling i profilen vår: "varsle før visningsrettigheter utgår for mine favorittprogram"

8 votes
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

2 comments  ·  Mitt innhold  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  8. Betatest Apple TV, direkte TV

Når man går inn på direkte TV så er det bare mulig å velge et svært begrenset antall programmer. På den gamle appen er det mulig å velge programmer fra hele dagen (så fort de er tilgjengelige), og jeg ønsker at dette også skal være mulig videre. Dette fungerer jo også som en programoversikt.
    Valget «Spill av fra begynnelsen» mangler ved direkte TV.

7 votes
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

2 comments  ·  Direkte  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  9. TV Guide

Savner TV guide funksjonen på AppleTV (offisiell og betaversjon)
    Den finnes på Iphone app.

7 votes
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

1 comment  ·  Forsiden  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  10. Marker episoder som «sett»

Noen ganger har jeg sett episoder på TV i stedet for på nett-TV (jeg vet, utrolig, ikke sant?), og da hadde det vært fint å kunne markere denne episoden som «Sett», slik at jeg ikke får forslag om å se denne episoden under «Mitt innhold», men heller får varsel når neste episode er tilgjengelig.

7 votes
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

3 comments  ·  Mitt innhold  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  11. Dere må integrere NRK Digital Radio /DAB+ i NRK TV appen eller lage egen app for radio.

Dere må integrere NRK Digital Radio /DAB+ i NRK TV appen eller lage egen app for radio.

6 votes
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

1 comment  ·  Annet  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  12. Valg av distrikt

Hvorfor i alle dager er det ikke mulig å velge distrikt i innstillingene eller på annet vis knytte seg til et distrikt / fylke både i AppleTV-appen og på iOS-appen? Jeg ønsker ikke å se Østlandsnytt.
    De to nevnte appene er de eneste måtene jeg ser TV (les: NRK) på, og jeg ønsker derfor å se nyheter fra eget distrikt.

6 votes
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

2 comments  ·  Annet  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  13. Sendeplan

Hadde vært fint med en fullstendig sendeplan på alle kanalene som i den gamle appen. Ikke bare de to neste programmer. Kjekt å kunne bruke den som en "TV-guide".

5 votes
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

6 comments  ·  Direkte  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  14. Betatest NRK-app

Liker godt den nye appen. Noe funker ikke så bra, som pause i direktesending, og den er litt treig.
    Noen tanker:
    - Når det nå går an å logge inn på TV, burde det være mulighet for flere brukere, ala Netflix. Mange bruker samme TV, men har forskjellige favoritter.
    - Skjønner at det skal være likt design på alle plattformer, men de tre øverste valgene føles litt store på hovedsiden. Kunne med fordel bli gjort litt mindre, og kanskje tilføre 1-2 flere programvalg
    - Vil gjerne kunne se titlene under bildene på favorittene mine, nå synes de ikke før jeg…

5 votes
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

1 comment  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  15. Ønsker å kunne se sendeplan for resten av dagen når jeg står på direkte. Ikke bare de to neste.

Ønsker å kunne se sendetider for resten av dagen. Ikke bare de to neste.

4 votes
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

1 comment  ·  Direkte  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  16. Oppdater "sett"-status oftere.

Når jeg ser et program i beta-appen, og er ferdig og kommer tilbake til programmet, så ser jeg ikke hvilke episoder som jeg har sett, den eller de jeg så nå er ikke markert som sett. når jeg kommer tilbake senere såner de markert som sett, så trolig noe som må refreshes?

4 votes
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

1 comment  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  17. Surroundlyd i NRK TV app (Apple TV)

Hei! Når vil dere få på plass surroundlyd i appen deres for Apple TV (og PS3/4, osv for den saks skyld)? Forstår selvfølgelig at det kun blir for sendinger som er kodet med surroundlyd, men det vil jeg tro for eksempel Le Bureau eller BBCs naturdokumentarer er? Netflix, HBO, osv har surroundlyd. Det er jo de dere konkurreer med på denne plattformen, så jeg håper dere også får det på plass om ikke så lenge😊 Ellers har dere laget enn veldig bra app☺️

3 votes
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

0 comments  ·  Annet  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Hei. Enig med deg :) Vi har noen tester ute på 5.1 lyd nå. Sjekk ut disse seriene:
    - Valkyrien: Sesong 1
    - Lindmo: Sesong 13
    - Babylon Berlin: Sesong 1
    - Babylon Berlin: Sesong 2
    - Gåten Orderud (Kommer på søndag)
    - Lykkeland (Kommer på søndag)

18. Merket av hva man har sett også på Samsung TV

På PC og telefon kan jeg se hvilke programmer jeg har sett, men dette vises ikke på TV-appen på min Samsung TV når jeg er innlogget. Hadde vært fint om dette var likt på tvers av enheter.

3 votes
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

0 comments  ·  Mitt innhold  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  19. Lokalsendinger

Når man strømmer sending via Apple TV, burde det være slik at distriktssendingene for mitt område dukket opp automatisk.
    Både ip-adresse og postnummer i min bruker burde kunne være en indikator på hvor folk bor. En annen ting: hvor er æ,ø og å i søkefeltet i «Min bruker»?

3 votes
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

1 comment  ·  Annet  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  20. Historisk sendeplan

Ønsker meg mulighet for historisk sendeplan, slik ar man kan gå inn på programmer etter når de var sendt. Her burde det teknisk sett være mulig å scrolle «uendelig» bakover.

Bruker AppleTV

3 votes
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

0 comments  ·  Søk  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
← Previous 1 3 4 5 6 7
  • Don't see your idea?

Feedback and Knowledge Base