Del gjerne dine tilbakemeldinger...

Distriktsending i apple tv app

Hei! Har kuttet ut annen tv så har kun nrk på apple tv. Når jeg skal se distriktsnyheter på nrk1 så er det kun østlandssendingen som vises. Hvordan kan jeg som vil se midtnytt bytte så midtnytt er sendingen min i direktesendingen i app?

13 votes
Sign in
(thinking…)
Sign in with: facebook google
Signed in as (Sign out)

We’ll send you updates on this idea

Tor Inge Kvernmo shared this idea  ·   ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
AdminNRK TV på nett (Admin, NRK TV) responded  · 

Vi har dessverre ikke teknisk kapasitet slik det er nå til å sende alle direktesendinger direkte.

Alle våre distriktssendinger blir tilgjengelig i opptak etter sending og kan enkelt sees i NRK TV. Vi vet at det kan ta noe lengre tid enn ønskelig før de blir tilgjengelig, og vi jobber med å korte ned denne tiden.

Vi er klar over at dette ikke er en optimal løsning for seerene, og jeg håper at vi vil kunne gjøre denne opplevelsen bedre i løpet av 2018.

15 comments

Sign in
(thinking…)
Sign in with: facebook google
Signed in as (Sign out)
Submitting...
  • AdminNRK TV på nett (Admin, NRK TV) commented  ·   ·  Flag as inappropriate

Liten oppdatering her i fra :) Vi har stor forståelse for at brukerne våre ønsker å se distriktsnyhetene for sin region i NRK TV. Dessverre har vi mange tekniske begrensninger som ikke så enkelt lar seg løse på kort tid. Vi jobber med å tilgjengeliggjøre alle distriktsendinger slik at de kan ses mens de går, og ikke 30 min etter slik som i dag. Vi håper å være ute med dette på de viktigste plattformene i løpet av året. På sikt vil det også bli mulig å velge og se sin distriktsending mens den går på NRK 1, men dette vil ta litt lengre tid.

Admin, NRK TV

• Arild Finne Nybø commented  ·   ·  Flag as inappropriate

Når vi no skal flytte, så er det til hus utan TV-antenne og Riks-TV. Er det arbeid på gang for å få distriktssendingane inn på Apple TV, i det minste som opptak? Gjerne i eigen app viss det gjer det lettare å få til.

• Anonymous commented  ·   ·  Flag as inappropriate

Hei admin. Har dere funnet en løsning på distriksnyttproblemet?
    Mvh
    Håvard A

Dette er for svakt. Det må være mulig å kunne velge andre distriktsnyheter enn Østlandssendingen. Dette har dere visst lenge, og vi er nå snart et kvartal inn i 2019.

• Øystein commented  ·   ·  Flag as inappropriate

Hei Admin. Nå er vi straks ferdig med første kvartal 2019. Få ut fingeren.

• Stein N commented  ·   ·  Flag as inappropriate

Samme her... Skulle vel ikke være vanskelig å løse dette i 2019...

Hei!
    Er det slik at dere fortsatt kun har én direktestrøm fra NRK1 ?
    På NRK TV web ser det ut til at man nå kan velge hvilken distriktssending man ønsker å strømme fra NRK1 direkte.
    Mulig dette har kommet igang de siste månedene?
    I så fall hadde det vært supert hvis dere kunne tilgjengeliggjort disse i Apple TV appen også så snart som mulig. Up vote fra meg! 👍

• Eivind Kjørstad commented  ·   ·  Flag as inappropriate

Det er november nå -- har dere gjort noen framskritt siden januar?

Det oppleves *veldig* Oslo-sentrisk at alle som ser NRK ved hjelp av app som for eksempel på Apple TV automatisk blir sluset til Østlandssendingen og ikke engang har mulighet til å velge noe annet.

• Roger G commented  ·   ·  Flag as inappropriate

I stedet for bare å bruke Østlandssendingen så kan dere i det minste alternere mellom de ulike sendingene.......

• Lisa commented  ·   ·  Flag as inappropriate

har dette løst seg nå i april??
    jeg vil ha nordnytt istede for østlandssendinga!!!!

Feedback and Knowledge Base